Permanente Fuel Polish en reiniging van uw diesel
Dieselcontaminatie wordt veroorzaakt door water in de brandstof. Dat kan voor grote problemen zorgen, vooral in tanks die niet veel gebruikt worden zoals in back-up tanks voor generatoren, machines die lang stilstaan, vaartuigen in een dok,…
Als brandstof lange tijd in de dieseltank blijft dan kan de diesel gecontamineerd worden met slib en algen die de filters zullen blokkeren, pompen beschadigen en de motoren die de vervuilde mazout aanzuigen doen uitvallen.
Deze zogenaamde “diesel bacteriën” in de brandstof kunnen worden vermeden met behulp van een circulatiesysteem. Deze kan stilstand en hoge kosten voorkomen.
In het schema hieronder zie je hoe de “cleaning unit” precies werkt en je mazout beschermt tegen de vorming van slib en algen. Eigenlijk gebeurt er een constante Fuel Polish of dieselreiniging door de diesel te doen circuleren in de mazouttank. Hetzelfde systeem als de mobiele reinigingsinstallatie die we gebruiken om diesel en brandstof op locatie te reinigen. Maar nu wordt het vast gemonteerd op uw opslaginstallatie. De gasolie wordt op regelmatige tijdstippen opgepompt en via een magneetfilter (Knock-Down magnet) en een cycloonfilter (RCI Purifier) gaat het terug in uw mazouttank.
De Knock-Down magnet zal de levende bacteriën uitschakelen waardoor algenvorming niet meer mogelijk is. De RCI-purifier zal alle slib, water en algen uit de diesel verwijderen.
Naast de Fuel Polish zijn er nog verschillende maatregelen die kunnen worden genomen zowel preventief als curatief.